האו"ם כופה הפסקת אש במהלך חג מוסלמי

    יוסי אשר | צילום: אילוסטרציה No Comments on האו"ם כופה הפסקת אש במהלך חג מוסלמי
    15:00
    12.05.24
    מנחם טוקר No Comments on "למה אתם מסיעים שב"חים": בעלי האמבולנס התקשו לענות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת הביטחון של האו"ם הסכימה על נוסח הצהרה שקוראת להפסקת אש הומניטרית מיידית ברצועת עזה, ללא תנאים מקדימים – כפי שדרש גם הנשיא האמריקני ברק אובמה בשיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

    ההצהרה תוכרז רשמית במהלך כינוס המועצה הבוקר. לפי הנוסח שהגיע לסוכנות הידיעות AP, היא תקרא הן לחמאס והן לישראל לשמור על הפסקת האש במהלך חג עיד אל-פיטר ולאחריו.

    הנשיא הפלסטיני נפגש עם עבדאללה מלך סעודיה בארמון המלכותי בריאד ושוחח עמו על המצב ברצועת עזה וביהודה ושומרון. סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית, שדיווחה על הפגישה, לא פרסמה ציטוטים של המנהיגים. המלך עבדאללה כבר הביע תמיכתו ביוזמה המצרית להפסקת אש ברצועה.

    שר החוץ הקטארי, חאלד אל-עטייה, האשים את ישראל בראיון לעיתון "אל-חיאת" כי היא הכשילה את יוזמתו של מזכיר המדינה, ג'ון קרי, להפסקת אש הומניטרית של שבעה ימים. לדבריו, ישראל דחתה את מסמך קרי לפני שהסתיימו הדיונים שהוא ושר החוץ הטורקי קיימו עם הפלגים הפלסטיניים.

    ובינתיים דובר משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע כי מניין ההרוגים מתחילת מבצע צוק איתן עלה ל-1,035. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, 236 מתוכם הם ילדים, 93 נשים ו-47 קשישים. לפי הגורמים הפלסטינים, מניין הפצועים עומד על 6,233 פצועים, בהם 1,994 ילדים, 1,169 נשים ו-257 קשישים.



    0 תגובות